Skuteczna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy artykułu niż przekonując ewentualnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz również pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, wobec tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie prawidłowo można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, jaki już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on poprawny technicznie oraz prosty.